Klachtenregelement
Heeft u een klacht over de behandeling van uw fysiotherapeut of bent u ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut of zijn medewerker met u is omgegaan? Dan is het goed om dit kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
Waar kunt u met uw klacht terecht?
Ga in gesprek met uw fysiotherapeut
Ga allereerst het gesprek aan met uw fysiotherapeut of neem contact op met de praktijk waar uw fysiotherapeut werkt. Neem iemand mee die u vertrouwt als u het lastig vindt om dit alleen te doen, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders.
Tips over hoe u zo’n gesprek kunt aanpakken, vindt u op de website van patiëntenorganisatie Zorgbelang Nederland via https://adviespuntzorgbelang.nl/ of bel 0900 243 81 81 ma t/m vr van 09:00 – 17:00 (normaal gesprekstarief).
Samen geen oplossing?
Helpt het gesprek met uw fysiotherapeut niet, dan kunt u een (schriftelijke) klacht indienen. De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijv. via een advocaat.
De klacht wordt bemiddeld door een externe en onafhankelijke klachtenfunctionaris via Stichting Keurmerk Fysiotherapie(SKF). Deze gaat zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om. Het doel is om, samen met deze bemiddelaar, te zoeken naar een geschikte oplossing voor beide partijen.
Indien u een klacht of geschil wilt voorleggen, kijkt u op de website van Stichting Keurmerk Fysiotherapie(SKF)
https://www.keurmerkfysiotherapie.nl/patient/klachtenregeling/
Of via een papieren klachten formulier welke u kunt verkrijgen op de praktijk.
Voor beide partijen is het ervaren van een klacht vervelend. Desondanks staan wij open voor leerprocessen en hopen hiermee op een goede afhandeling van u klacht.