Onderzoeks- en behandelmethoden

Alles in teken van 2 doelen gekoppeld aan uw hulpvraag, namelijk klachtenvrij maken/reductie en het preventief handelen, zodat uw klachten op de langer termijn ook onder controle blijven.

gebouw

Onderzoek

Methodes

4x T-Methode

Dry Needling en/of manipulaties

Om veilig te kunnen handelen wordt er alvorens deze technieken een extra screening(informed consent) afgenomen en digitaal geregistreerd in het elektronisch patiënten dossier. Deze technieken worden enkel door de daarvoor geschoolde fysio/manueeltherapeuten toegepast. Voor de manuele therapie geld hierbij de dan geldende richtlijn van de NVMT als leidraad.

Mulligan Concept

Een behandelwijze ontwikkelt door de Nieuw Zeelandse fysiotherapeut Brian Mulligan die gericht is op pijnvrij en veilig mobiliseren van gewrichten.

Triggerpoint therapie

Een triggerpoint is een punt op een spier, bestaande uit overmatig samengetrokken spiervezels die niet meer kunnen ontspannen. Triggerpoints kunnen vele klachten veroorzaken waaronder hoofdpijn, pijn in nek en/of onderrug maar kunnen ook andere klachten laten zien, o.a. duizeligheid, oorpijn, sinusitis, misselijkheid, maagzuur en gevoelloosheid in handen en voeten. Triggerpoints worden op een veilige manier behandeld middels manuele technieken of dry needling.

Medical Taping Concept

Medical Taping Concept is een concept wat gebruik maakt van elastisch tapen en is gericht op pijn vermindering, ontspanning, verhogen van spierspanning, ondersteuning en fixatie. Medical Taping is toepasbaar in het zowel het dagelijks leven als tijdens het sporten.